Tillägg till föregående inlägg

Mamma påpekade, jag glömde en detalj...... BILEN. Det är inte bara Chanel och jag som är stadsanpassade utan även bilen.

Det är en 2 dörrars sänkt bil av sportmodel med kromfäljar. Den är skitsnygg och bra att köra på asfalt men kanske inte på grusväg. Det innebär att jag kryper fram i max 20 km/h på grusvägen så jag brukar vänta tills alla andra åkt efter kursen innan jag åker för att undvika köbildning. Dom flesta på klubben har åtminstonne kombi men gärna en rejält stor bil med minst en hundbur i kofferten. Själv svänger jag in med Chanel sittande på passagerarsätet. Dom flesta undrar nog om jag kört vilse när jag kommer.

Dessutom fick jag möte på grusvägen igår när jag åkte dit. Det fanns ingen mötesplats just där utan bara lite gräs på sidan innan det är dike. Den andra bilen kröp ut på kanten och tyckte väl att jag skulle köra förbi men Nej Nej, här riskeras inget med bilen, man vet aldrig vad för stenar det kan finnas på kanten, så jag slängde i backen och backade lite vackert ca 50 meter till en mötesplats. Men den bestod av gräs och ojämn mark så jag vinkade in den andra bilen där och körde sedan förbi. Folk måste tro att jag är galen! 


Kommentarer
Postat av: Elon och Linus matte

Ha, Ha....kan tänka mig synen, men alla måste ju få åka dit de vill. Vilken lyxhund Chanel är då, får sitta fram sådär : )

2011-05-14 @ 23:35:18
URL: http://cockernelon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0