Igelkott

Jag har sett vid olika tillfällen att det finns en igelkott som bor i området. Den brukar gå omkring utanför ingången till våra lägenheter. I fredags när Chanel och jag var ute på kvällspromenaden så gick den över vägen en liten bit framför oss. Då tänkte jag att Chanel skulle bli tokig och skälla som besatt och vilja jaga den lilla stackaren. Men istället stannade hon till och tittade på den och sen fortsatte hon med sitt. Jag tog då med Chanel lite närmre igelkotten för att se hur hon reagerade. Hon var lite nyfiken så hon sträckte fram nosen lite och nosade men sen verkade hon tycka att jaha och vad är det roliga med det här? Inte ens när den vände sig och tittade på henne brydde hon sig utan hon ville bara fortsätta lukta i gräset. 

Ibland blir jag förvånad. Hon kan skälla som besatt på katter och andra hundar men mindre djur som igelkottar och marsvin verkar hon gilla. Jag önskar bara att jag hade haft med en kamera för då hade jag kunnat få en fin bild på när dom står mittemot varann och tittar nyfiket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0