Alla ♥-dag & älgkrock

Nu var det ett tag sen jag skrev här.. igen. Det känns som att jag hela tiden har massor att göra men ändå inte gör så mycket, hur det nu kan gå ihop sig vet jag inte. Nu har i alla fall alla ♥-dag passerat och det var en trevlig dag som började med att jag fick blombud till jobbet från min söta kille. På kvällen var vi på bröllopsfest i Linghem.

Jag trodde ett tag att våren var på väg men det var ju för bra för att vara sannt så nu är det massor av snö och minusgrader igen. Vilket Chanel inte uppskattar, och inte matte heller för den delen.

Idag var jag ute hos mina föräldrar och fikade medan Tuna fixade med bilen. När vi skulle åka hem hade det blivit mörkt och precis när vi ska svänga ut på asfaltsvägen från grusvägen så ser vi en bil som står med varningsblinkers och en kille som kollar i diket. När vi kommer upp breve bilen så ser vi att hela vindrutan är krossad. Vi stannar och frågar vad som hade hänt och han förklarar att han precis frontat med en älg. Den flög tydligen upp i rutan och sen rullade över bilen och landade bakom. Den blev skadad av krocken men dog inte utan kravlade iväg in i skogen. Killen var lite skakad men hade klarat sig oskadd så han hade tur. Det är fasen läskigt med älgar på vägen, dom blir så stora när man sitter i en liten bil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0