Uppdatering

Min morfar påpekade i helgen att Tuna har fyllt år länge nu, och det stämmer ju så det är dags att uppdatera här. På senaste tiden har jag jobbat en hel del och sen bara njutit av livet. Jag har pysslat i min trädgård lite också. Det känns mysigt att äntligen ha en liten trädgård att fixa. Jag har plockat löv som har laggt sig i hela rabatten så nu kan mina vårlökar få plats att komma upp. Dom har börjat sticka upp lite så jag är hoppfull.

Annars har Tunas mamma bott hos oss de senaste två helgerna vilket har varit roligt. Jag har tagit med henne ut på lite shopping och så har vi bakat tillsammans. Jag har lärt mig göra "elmali pasta" = äppelbakelse, vilka min morfar blev väldigt förtjust i så det ska jag bjuda på när han och mormor kommer och hälsar på nästa gång.

I helgen var vi hos min bror och hans flickvänn i deras nya hus och firade hans födelsedag. Det var kul att se hur dom har fått det nu när dom har fått i ordning på saker och ting. Sist vi var där så hjälpte vi till att bära in möblerna så det var lite skillnad nu.

Idag ska jag ta med Chanel till hundrastgården så hon får springa av sig lite med de andra hundarna. Det är ju soligt och fint nu så det blir skönt att komma ut lite. Dessutom är det småhundstid när vi ska dit, vilket jag gillar. Jag tycker det kan vara lite läskigt med alla stora hundar som brottas med varann, jag vill inte att Chanel ska bli klämd under.

Varsågod morfar nu har du fått en uppdatering! Du är välkommen att äta äpplebakelser när du vill

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Den finns i tornby. På samma gata som pappa jobbade på på BPA. Det står en stor skylt där så du inte missar det! :)

2011-04-07 @ 15:19:07
Postat av: Johanna

Fika får det bli! Den heter Tomtens Utförsäljning, eller något liknande. Som en lager lokal med massa saker i till utförsäljningspriser. :D

2011-04-07 @ 18:45:31
URL: http://www.mittljuvligahem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0