Hjälp

Chanel är för mig den mest underbara hund som finns men hon har en del brister. Jag har försökt träna henne och lära henne "livet" efter bästa förmåga men trotts detta har det brustit i kommunikationen mellan oss (antagligen mest från min sida) och hon har en del "problem". Ni som har träffat henne vet att hon skäller oerhört mycket stundvis och att hon har lite svårt med nya människor samt de flesta hundar som är större än henne. Jag har försökt komma till rätta med det här men har inte nått någon större framgång.

Eftersom det är en lite speciell ras så har jag nu tagit kontakt med en uppfödare i närheten som förhoppningsvis kan hjälpa mig. Vi ska träffas framöver och jag hoppas kunna få lite tips från henne på hur vi kan träna. Hon har en fin uppfödning med stabila hundar som lyckas bra på utställningar, vilket innebär att dom inte är skygga för nya människor. Jag hoppas även kunna få lite tips inför att träna Chanel på att bli friare i utställningsringen eftersom detta har varit vårat problem där. Jag hoppas hon får träffa några stabila rasfränder som kan hjälpa henne på vägen att bli mer självsäker.



Kommentarer
Postat av: Elon och Linus matte

Hoppas verkligen att detta kan hjälpa er och Chanel. Annars har jag tips på privat rådgivning där de kommer hem och kollar hur Chanel beter sig och ger tips och idéer utifrån det. Det hjälpte oss mycket med Elon. Hoppas det blir bra för er nu.

2011-05-20 @ 00:58:23
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: Patricia & Elwiz

Haha jaa, jag blir också helt utmattad av att springa runt hahah! Sämst kondis!

Vi ska tävla mot alla i kursen på torsdag, nervöst :)!

2011-05-23 @ 12:23:05
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Kursen har bara varit 5 tillfällen så jag känner inte att vi är så bra att vi vågar tävla än. Sen är vi inte medlemmar i någon bhk heller =/. Vet inte riktigt hur allt sånt där fungerar!



Lycka till för er också! :D

2011-05-23 @ 21:22:05
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0