Färgklicken på Brukshundsklubben

Jag har kännt att jag och Chanel kanske inte har passat in 100% på brukshundsklubben, detta av flera anledningar.

1. Chanel är en nakenhund, dom flesta där har bruksraser som schäfer eller rottweiler.
2. Chanel har kläder vilket kan tyckas töntigt inom bruksgrenar.
3. Matte gillar rosa = Jag har cerisrosa jacka/fleece tröja och Chanel rosa tröja/overall (På klubben är det färggrannaste som används typ mossgrön)
4. Chanel skäller ibland värre och högre än den största schäfern på klubben.
5. Det känns som om en del kollar konstigt på oss när vi kommer trippande i matchande chockrosa.

Pratade om detta med en bekant idag. Han berättade att han hade pratat med en person på klubben och frågat om det fanns en nakenhund där nu. Och då svarade denne nått i stil med:
"Ja, det gör det. Och dom är rosa, jättekul med lite färgklickar och dessutom är dom jätteduktiga på agility."

Haha jag tycker det känns roligt och skönt att veta att folk tittar kanske på oss för dom tycker vi är en härlig syn där vi kommer i matchande färger. I stan har jag inget problem med dessa färger men på klubben är allt så enfärgat (i en skala från svart till mörkgrön) så där känns det som jag sticker ut lite väl mycket ibland. 

Men jag tänker fortsätta med detta och bjuder på om andra roas av det. Nu vet jag ju dessutom att det kan uppskattas.


Kommentarer
Postat av: Madde o Teddy

HAHA!!! Du glömde något..... bilen!!!!

2011-05-13 @ 21:47:44
URL: http://teddyomatte.blogg.se/
Postat av: Åsa Nilsonne

:-)

2011-05-17 @ 11:40:54
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Patricia & Elwiz

Jätte söt hund!

Själv har jag inte ens vågat mig in på en brukshundsklubb med min "fluffboll". Då han också skäller mycket och verkligen kan leva upp till alla småhunds-fördomarna ibland.

2011-05-20 @ 14:05:40
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Svea och Torres

Haha jag känner att jag är en av dom som skulle tänka "Den tjejen är vilse, hon kanske behöver hjälp med att komma härifrån"

Herregud vad fördomsfull jag är då :O Men samtidigt blir jag himla glad när folk med sällskapshundar kmr till BK och aktiverar sina hundar :)

2011-05-30 @ 00:32:21
URL: http://wbsjollyjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0