Chanel

Igår var det jättefint väder så jag och Chanel passade på att ta en skön promenad i solen. Vi gick till en kohage i närheten där hon fick springa lös lite så att vi kunde träna på inkallning. Jag kan väll säga att det funkar halvbra. Först var hon jätteduktig men sen verkade hon se det mer som en lek så hon kom när hon ville. Jag testade att springa i motsatt riktning när hon sprang emot mig, har hört att det kan motivera hunden till att springa efter, men det tyckte hon var jättekul så när hon sprungit efter mig en liten bit så vände hon och tyckte att det var min tur att jaga henne.

Man fick lite vårkänslor av solen så nu hoppas jag att det inte kommer mer snö utan att solen håller i sig. Idag är det också fint väder så vi ska ut en sväng idag också. Chanel blir jättetrött när man varit ute ett tag, det räcker med ca 30 minuter för att hon ska sova som en stock när vi kommer in. Hon orkar inte ens bry sig om att vi äter sen. Så när man varit ute i en timme eller mer så är hon däckad hela kvällen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0