Poliser och öron

På väg till jobbet idag blev vi stoppade av polisen på hamngatan. Vi hade kört om honom på drottninggatan i korsningen innan drottningbron. Han påstod att det är 30 på drottninggatan och att vi körde för fort. Han menade att det är 30 i hela innestan. Nu har jag åkt den sträckan igen och jag såg ingen 30 skylt, kan det vara 30 på en väg utan att det är skyltat? Hur kommer det sig i så fall att det är skyltat med 30 på vissa ställen i innerstan om det ska gälla hela innestan, måste det inte vara skyltat när man åker in i innerstan då? Vi fick ingen böter i alla fall utan bara en varning. Det komiska är att vi åkte bakom polisen från trädgårdsföreningen och han körde 50 hela drottninggatan. Men hur ska man veta hastigheten om det inte är skyltat?

Jag har varit på vårdcentralen idag också för att kolla upp öronen eftersom dom inte känns helt bra efter att jag hade inflammation i hörselgången i höstas. Det var ingen större fara med dom men trummhinnan är tydligen inåtbuktande vilket den inte ska vara. Därav att jag hör lite dåligt (woho äntligen har jag nått att skylla på när folk säger att jag pratar högt). Jag tycker att jag fick en ganska rolig medicin i alla fall. Jag ska tryckutjämna minst var 30:e minut (ni vet hålla för näsan och blåsa) folk kommer att tro att jag är tokig som går runt och gör så. Men jag kunde komma tillbaka om 2 veckor och göra en hörselkontroll för att se så att jag hör bra igen då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0